4 stærke tips til Facebook annoncering

Læsetid: 4 minutter

Struktur – lav en plan og hold dig til den

For at du giver dig selv det bedst mulige udgangspunkt til at opnå succes med din Facebook annoncer, er du nødt til at tænke de to vigtigste skridt igennem før du overhovedet rammer den første tast på keyboardet.

Du skal have sat dig selv et mål for hvor du vil hen med din nye Facebook kampagne. Hvor mange skal du nå ud til, hvad skal din ROI være og hvor mange penge du vil bruge på annoncerne. Derefter skal du sætte dig fast på en målgruppe, den du prøver at ramme med dine annoncer. Efter disse to punkter er taget hånd om er du nu klar til at lave dine annoncer.

Design

Dine annoncers design kan variere alt efter hvilken branche eller profession du er i, dog er overskriften gennemgående altid vigtig. For at din annonce ikke skal drukne i de utallige andre som florerer på Facebook, er det vigtigt at den er skarp og dækker over det indhold dine besøgende klikker sig ind på. Her er der indirekte tale om clickbait mm. som i bedste tilfælde kan betyde frustration og i værste, at personen ikke vil besøge din hjemmeside igen.

Målet med en god titel på din annonce, er jo netop at have kvalitetsbesøgende, og ikke kun personer som hurtigt forlader dit website igen.

Indhent data

Når du laver Facebook annonceringer får du umådelig meget tracking- og rapport data retur. Her er det vigtigt du får analyseret disse data for at finde ud af om du rammer den rigtige målgruppe, hvor godt dine annoncer klarer sig, om der er tendens i køn, demografi eller alder og om det er det værd at lave endnu en lignende annonce, men hvor den bliver sendt til en større befolkning.

Skab kontakt

Nu er det også muligt at annoncere på Facebook og få folk ind på messenger. Mange kunder er begyndt at reagere bedre på mails og chatbeskeder end via telefon. På denne måde kan du give en automatiseret starbesked med henblik på dit produkt og som er genereret af kundens interaktion med din annonce. Så har du også skabt en kontakt med den potentielle kunder fra starten.

Vores kompetencer


Hjemmeside

Gør dine besøgende til kunder og flere få henvendelser

Læs mere

Webshop

Få en effektiv butik på nettet, der tjener både dine og dine kunders behov

Læs mere

Markedsføring

Skab kendskab, synlighed og få flere kunder hurtigere

Læs mere